Działania promocyjne są bardzo ważnym elementem strategii marketingowej firm. Przedsiębiorstwa, którym zależy na zaistnieniu i utrzymaniu się na rynku (zresztą niejednokrotnie już przesyconym) nie powinny oszczędzać na tego typu działaniach marketingowych. Ich zaniechanie bowiem będzie niewątpliwie miało wpływ na spadek popytu na ich produkt/usługę, a co za tym idzie spadek zysków.

Bardzo ważnym zadaniem działań promocyjnych jest utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku firmy zarówno u obecnych, jak i potencjalnych klientów. Jednym z najlepszych sposobów budowania świadomości marki są działania promocyjne poprzez rozpowszechnianie suwenirów, gadżetów reklamowych z logiem naszej firmy. Zazwyczaj logo firmy umieszczane jest na prezentach służących do użytku codziennego na przykład: długopisy, kalendarze, kubki , smycze do kluczy czy identyfikatorów, otwieracze do butelek, notesy, magnesy na lodówkę czy cukierki z nadrukiem logo naszej firmy.

Przedsiębiorstwa, które stosują tę metodę promocji zyskują w oczach klientów prestiż i cieszą się uznaniem, gdyż każdy prezent (nawet najmniejszy) dobrze świadczy o obdarowującym, a obdarowany czuje się doceniony i ma jak najbardziej pozytywne odczucia. Szczególnie w ostatnim czasie, wśród promocyjnych gadżetów prym wiodą słodycze. Mogą to być ciastka, batony, czy też cukierki z logo firmy. Taki słodki upominek jest mile postrzegany nie tylko przez dorosłych, ale również dzieci. Marka jest kojarzona i utrwalana w świadomości odbiorcy, co przekłada się na wzrost zainteresowania nią i ewentualnego korzystania z jej oferty.